Афіцыйны сайт
24 студзеня 2020

На пасяджэнні аблвыканкама абмеркавалі эфектыўнасць работы са зваротамі грамадзян

Якія пытанні ў мінулым годзе жыхары рэгіёна адрасавалі прадстаўнікам улады, якія меры трэба прыняць, каб удасканаліць працу з зваротамі грамадзян, – аб гэтым сёння ішла размова на пасяджэнні аблвыканкама, які правёў Уладзімір Краўцоў.

Удзел у пасяджэнні прынялі памочнік Прэзідэнта-інспектар па Гродзенскай вобласці Іван Лаўрыновіч, старшыня Пастаяннай камісіі Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь па адукацыі, навуцы, культуры і сацыяльным развіцці Віктар Лісковіч, намеснік начальніка Галоўнага ўпраўлення па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб – загадчык асабістага прыёму Адміністрацыі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь Ігар Ламаносаў.

- У працы са зваротамі грамадзян дробязяў не бывае – - падкрэсліў старшыня аблвыканкама Уладзімір Краўцоў. - Гэта Індыкатар, па якім вызначаюцца праблемныя моманты, якія хвалююць людзей. Па выніках мінулага года выпрацавалася некалькі тэндэнцый, у якіх прычынах трэба дэталёва разабрацца. Агульная колькасць зваротаў у рэгіёне скарацілася. Разам з тым павялічылася колькасць зваротаў у абласны выканаўчы камітэт і вышэйстаячыя органы ўлады па шэрагу кірункаў. Так, вырасла колькасць адрасаваных пытанняў у сферах жыллёва-камунальнай гаспадаркі, землеўпарадкавання і землекарыстання, транспарту. Лічбы насцярожваюць - аб стане спраў і працы з людзьмі ў гэтых галінах неабходна задумацца глыбей.

- Трэба звярнуць увагу на абгрунтаваныя паўторныя і калектыўныя звароты. Яны заўсёды патрабуюць больш дэталёвага разгляду – - адзначыў Іван Лаўрыновіч. - Калі пра праблему кажа не адзін чалавек-значыць, яна сапраўды мае вастрыню. Важна скрупулёзна падыходзіць да прыёму грамадзян на першасным узроўні-старшынямі сельсаветаў, кіраўнікамі кааператываў і прадпрыемстваў, асабліва, што тычыцца сістэмы ЖКГ.

Віктар Лісковіч, у сваю чаргу, акцэнтаваў увагу на эфектыўнасці працы назіральных камісій і дэпутацкага корпуса ўсіх узроўняў.

- У зону ўплыву назіральных камісій трапляюць усе тэрыторыі рэгіёну, і многія пытанні дзякуючы іх суладнай працы аказваюцца ў поле зроку зацікаўленых службовых асоб - адзначыў ён. - Дэпутацкі корпус таксама з'яўляецца важным сувязным звяном паміж насельніцтвам і выканаўчай уладай. Многія праблемныя моманты вырашаюцца сёння на месцах па ініцыятыве дэпутатаў.

0W1A1681.JPG


































У цэлым з года ў год у рэгіёне агульная колькасць зваротаў у мясцовыя органы ўлады зніжаецца-у мінулым годзе іх было крыху 14 000, што на 3,4% менш, чым пазалетась. Як распавяла начальнік аддзела па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб аблвыканкама Кацярына Фядосенка, самымі праблемнымі застаюцца пытанні рамонту і эксплуатацыі жыллёвага фонду, аплаты камунальных паслуг, пракладкі інжынерных сетак у прыватным сектары, праектавання і будаўніцтва шматкватэрных дамоў, рамонту, будаўніцтва і ўтрымання дарог, зямельныя спрэчкі. Большасць з іх павінны вырашацца і вырашаюцца на мясцовым узроўні, але часам людзі аддаюць перавагу адразу звяртацца ў вышэйстаячыя інстанцыі, інакш кажучы, праходзяць міма мясцовых сельсаветаў і райвыканкамаў.

Расце колькасць, так званых,» дачных спрэчак", з якімі людзі ўсё часцей звяртаюцца да прадстаўнікоў улады. Людзі аказваюцца незадаволеныя праектамі арганізацыі забудовы і просяць іх карэкціроўкі. Завязана гэта па большай частцы на рознагалоссях пакаленняў: старэйшыя прывыклі працаваць на зямлі, моладзь на дачы аддае перавагу адпачываць. Адсюль і сваркі, сцвярджаюць спецыялісты. Пытанні, хутчэй, прававыя, і выканаўчыя органы ўлады не заўсёды ў кампетэнцыі іх вырашыць, але даць зразумелыя тлумачэнні ў іх кампетэнцыі.

Ёсць, на жаль, і выпадкі, калі прыходзіцца сутыкацца з фармалізмам чыноўнікаў. І тады людзі пішуць і тэлефануюць "вышэй" - туды, дзе ў праблеме дакладна разбяруцца.

- Фармальна ставіцца да пытання, з якім прыходзіць чалавек, нельга ні ў якім разе, - падкрэсліў Уладзімір Краўцоў. – Недапушчальныя факты напышлівага адносіны чыноўнікаў. Па якім бы ні пытаннях звяртаўся чалавек, як б эмацыйна, а часам і крыўдна, ні казаў, ва ўсіх сітуацыях трэба разбірацца спакойна і па сутнасці. Многія пытанні маглі б быць знятыя пры выездзе на месца, пры асабістых зносінах з людзьмі. Калі адразу вырашыць праблему не атрымліваецца, людзям павінны разборліва растлумачыць, чаму і што будзе зроблена, каб выправіць сітуацыю ў будучыні, вызначыць тэрміны.

Часам аператыўна прыняць меры дапамагае толькі прамы зварот да старшыні аблвыканкама. Дзякуючы яго асабістым кантролі цяпер завяршаецца будаўніцтва пад'язной дарогі да мікрараёна Ласосна-4 у Гродне. А адной з жыхарак Астраўца толькі пасля асабістага прыёму ў аблвыканкаме нарэшце адрамантавалі балкон, які да гэтага не маглі зрабіць паўтара года. А такія пытанні, адзначылі на пасяджэнні, могуць і павінны вырашацца без удзелу кіраўніцтва вобласці.

0W1A1656.JPG


































Старшыня аблвыканкама таксама падкрэсліў, што аналіз зваротаў грамадзян дапамагае ўладзе зразумець, якія праекты трэба рэалізоўваць у першую чаргу. У мінулым годзе, напрыклад, у вобласці было ўведзена ў эксплуатацыю 56 шматкватэрных дамоў, у тым ліку 31 – з дзяржаўнай падтрымкай. Прыводзяцца ў парадак дарогі, цеплавыя сеткі і сеткі водазабеспячэння. У рамках падпраграмы «Чыстая вада» ў 45 населеных пунктах рэгіёну пабудаваны станцыі абезжалезвання. Шмат нараканняў у людзей у свой час выклікала праца ліфтавага абсталявання. Пасля замены ліфтаў, якія ўжо адпрацавалі сваё, пытанне здымаецца. У вобласці будуюцца новыя дзіцячыя сады і школы, амбулаторыі, адкрываюцца і абнаўляюцца медыцынскія ўстановы. Паступова вырашаюцца нават самыя вострыя і» дарагія " пытанні. Але тое, што патрабуе сур'ёзных выдаткаў, і патрабуе ўзважанага рашэння.

Было падкрэслена, што 36% усіх зваротаў-электронныя. З кожным годам іх становіцца больш. У прызме гэтага важна звярнуць увагу на бесперабойную працу тэхнічных сістэм і на інфармацыйную працу-людзі павінны ведаць, як скласці і адправіць электронны зварот.

- Дзяржорганы і арганізацыі ідуць па шляху скарачэння папяровага дакументазвароту з пашырэннем практыкі выкарыстання электроннага фармату прадастаўлення дакументаў. У мінулым годзе ў вобласці практычна завершана ўкараненне сістэмы міжведамаснага дакументаабароту ў дзяржструктурах і арганізацыях, – адзначыў кіраўнік справамі аблвыканкама Ігар Папоў, дадаўшы, што ўбачыць, чым незадаволеныя людзі, цяпер можна дзякуючы электронным парталу рэйтынгавай ацэнкі якасці аказання паслуг. Яго працу трэба прасоўваць.

Намеснік начальніка Галоўнага ўпраўлення па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб-загадчык асабістага прыёму Адміністрацыі Прэзідэнта Ігар Ламаносаў адзначыў, што ў Гродзенскай вобласці на фоне іншых рэгіёнаў краіны складваецца нядрэнная сітуацыя – па выніках мінулага года ў Адміністрацыю прэзідэнта ад жыхароў Гродзеншчыны паступіла менш за ўсё зваротаў. Гэта, паводле яго слоў, дазваляе зрабіць выснову, што мясцовыя органы ўлады сваю задачу выконваюць спаўна, і тыя праблемы, якія павінны вырашацца на месцах, вырашаюцца.

Падчас пасяджэння былі заслуханыя старшыні Свіслацкага і Ваўкавыскага райвыканкамаў, генеральны дырэктар Дзяржаўнага аб'яднання «жыллёва-камунальная гаспадарка Гродзенскай вобласці». Старшыня аблвыканкама па выніках пасяджэння даў шэраг прынцыповых даручэнняў. У прыватнасці, даручыў працягнуць практыку сацыялагічных даследаванняў на мясцовым узроўні гэта важны канал сувязі для выяўлення праблем, калі зрабіць усё пісьменна і прафесійна. У цэлым пытанні, якія знаходзяцца на кантролі ў аблвыканкаме, а такіх парадку 150, павінны быць вырашаны.

- Калі паабяцаў зрабіць-зрабі. Для кожнага чыноўніка гэта павінна стаць аксіёмай, - рэзюмаваў Уладзімір Краўцоў.
 
Ганна РАДЗЮК
Фота: Арцём ТУРЛАЙ

Па матэрыялах сайта газеты "Гродзенская праўда".